Saturday, 31 December 2011

tHanKs To BeinG mY FrEnz...**imbas semula kngan2 lalu...

ermmm,xtau la tjuk ats tu btul k x...tp,tu la mksudnye...huhu..


diam x diam...pejam x pejam...lme gak p'shbtan tu t'jalin...dri skola smpi la skggg....i'm so happy...thank u very much..^____^


dri start kt bljr p teluk intan smpi la ni bnyk gak aku dh ssah kn korg....huhu..tp,mybe pas ni dh x kot...x brani nk jnji...hehe...
apa yg aku tulis ni...sbnrnye segan r nk ckp...aku tau tulis...tulis...dan tulis...hihi...

*thanks sgt2 kat korg coz pham keadaan aku yg suke sgt 'pitam' ni...hihi...asal jalan TI j msti pitam kan???kcian aku tgk korg....kdg2 tu kne tnggu smpi aku ok...bru la leh g jln2 blik...rse serba slh gler...td pun aku g ase cm tu gak...tp aku pat2 mnum air aku x nk kome t'tnggu2 lagi...hehe...sory sgt2 lau aku ssahkn korg erk slme p'jlnan g TI ni...hihi..

** semakin nk tnggl kn taun 2011 ni...mkin bnyk kngn yg aku nk kumpul ngn korg...n mkin aku ase nk wat slide show sal ukhwah ni..hehe...erm,lau la time skola lu ada nfon kmera,dh lme tgkp gmbr n save...tp kt cume ad kmare kodak je...haha...sweeet memoryy.....^_^

*** ermm,pling aku ingt time skola mngh ad k wat group BMBP...ntah pe hape jerk...haha..lwak la time tu...tp sronok coz kt x dpt blakon just dpt men kn watak main2 j....pun dh ckup...hehe..best la time F4 n F5...tp tuk wtak ni ckup2 j kan 6 owg....alya,siska,peri,tia,lani n jenny....spe pnye idea aku x ingt la...hehe...aku lak siap tulis pantun tuk cter tu....perrgghhh,hbat btul....haha...aku bg pntun last j la...

BMBP in my mine,
Siska n Alya penerajunya, 
Yang lain jangan di lupa,
Kerana mereka juga menjayakannya....
(di reka khas oleh areyim)
^^jgn mrah erk...


### sntiasa d ingtan....###
**yg jauh aku akn sntsa rindu korg....
**yg dkt aku xkan lupe...(ayt cm x btul je...)

REALLY2 MISS U SO MUCHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(hentam j BI aku...)...







 **maaf atas segala ksilapan yg di lakukan...:))

Saturday, 24 December 2011

C.I.N.T.A vs S.U.K.A

Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang. 
Tapi di depan orang yang kita suka, hati kita akan gembira. 

Di depan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga. 
Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja. 

Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku. 
Jikalau kita melihat mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum. 

Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata. 
Di depan orang yang kita suka, lidah bebas berkata apa sahaja. 
Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu. 
Di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar. 

Kita tidak boleh merenung mata orang yang kita cinta. 
Tapi kita selalu merenung mata orang yang kita suka. 

Bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut menangis. 
Bila orang yang kita suka menangis, kita akan membuat dia gembira. 

Perasaan cinta bermula dari kata. 
Perasaan suka bermula dari telinga. 

                                                                                                        
“Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka. Umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika kita cuba menutup mata. Cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang akan mengalami ini dalam hidup mereka.”
**COPY N PASTE...

Monday, 14 November 2011

h4d!rMu...

Hadirmu amat ku perlukan...
Hadirmu begitu bermakna  bagiku...
Hadirmu memberiku seribu erti yang sukar di ungkapkan...
Hadirmu satu kurnia bagiku walaupun hanya sementara...
begitulah diriku yang amat memerlukanmu...
SAHABAT...
dan,
Hadirku di sini keranaNYA..

==0 tiada pengorbanan tanpa tangisan...

Sunday, 6 November 2011

bifdey my little sister....^______^

6 November 2011...bersamaan dengan hari raya haji/korban...hihi...
pic2 yg ktorg tgkp...hehe....


 bifdey NUR ALIAH BT ABDUL WAHAB - 5 Tahun-6/11/2006

ni dak nye...




kawan2 die....


aku pun tumpang sekaki....haha...**sambutan bifdey aku yg k-2...hehe


penat tau x layan deme niee....huisshhhh...


aku n kawan bek aku....NURAFIDAH MUSTAFFA..


kome ingt,kome j leh posing???ktorg pun boleh laaa....huhu...**ada sesuatu disitu...


sepatutnye suap adik..tp nk wt cm ner...adik aku pn dh lari time tu....haha...
**romantik x???haha...



Monday, 31 October 2011

ATAS NAMA CINTA.....*_^

dalam mencari cinta sejati..
banyak halangan yang menanti...
banyak risiko yang perlu dihadapi...


masa kian berlalu
meninggalkan hari2 semalam...
membawa pergi memori lalu...
menanti waktu untuk bersua...


tiada gambaran wajah...
hanya hati yang berbicara...
"adakah cinta ini milikku...?"
tiada sebarang perasaan
yang indah melainkan 
ketakutan menusuk ke jiwa...


tiada kata2 yang indah..
tiada puisi yang dilagukan..
tiada madah yag dibicarakan...
semuanya hanya ada dihati..


bagaimana untuk diluahkan
jika takut pada kenyataan..
bagaimana untuk meneruskan..
andai hati berkata 'lepaskan...'
dan bagaimana...
jika cinta itu menuntut sebuah pengorbanan 
sekeping hati...???


==0 Atas Nama Cinta yang Allah janjikan secebis daripada cintaNYA,x salah kalau kita yakinkan hati dan turut katanya.Mungkin ada luka,mungkin ada sakit...tapi itu juga kan daripada Allah....kalau DIA hanya beri gembira ,kita x kan hargai apa yang kita ada....Percayalah pada HATI....

Thursday, 27 October 2011

kuat ke aku???

ermmm....boleh ke aku putar kan balik masa tu????sah2 r x boleh nak ptah balik....xtau la apa kputusan yg aku dh wat nie....pdhal aku gak yg nk masa dpn aku terjamin...bl la nk dpt loan ni...aiiishhh.....payah btul....
kalau boleh pat r ckit....xkan la aku nk bebankan parents aku lgi kot....kcian kot.....awat la hang pa ni x pham???!!!
nak b'hnti sah2 kne byar balik...1 hal lagi....lau x b'hnti loan plak lmbab sgt2....
pening2 pk bnde2 ni sume...mudh-mdhan cpt la loan tu msuk....ckup2 la aku ni m'bebankan parents aku tu....x snggup aku tgk dh....

**xder yg sng dlm hdup ni...bl 1 kptusan kt dh wat....kne la tnggung kesan dri keptusan kt tu....cabaran dlm khdupan....

Monday, 17 October 2011

KADANG-KADANG...

kdg2 kt rse x lyak tuk b'damping dgn owg lain....trse kerdil sgt....dan ad ktkanye kt rse x lyak tuk msuk dlm hdup owg lain yg dh bnyk b'korban tuk kita....tlampau bnyk kdg2 dlm hdup kita klu kt btul2 hrgai hdup kt nie...dan krn kdg2 tu la tjdinye sgla kmgkinan dan akhirnye kt jmpe jwpn yg kt nk....pro n kontra khdupan yang slalu dtg b'asingan...tp kesannye m'dalam....

Monday, 10 October 2011

jOm2 kt share......


Sesungguhnya sekiranya kamu MAHU MENCINTAI diri ku,

Ku semahunya KAMU...
~mencintai KEKURANGAN ku melebihi daripada KELEBIHAN ku.
~mencintai KELEMAHAN ku melebihi daripada KEKUATAN ku.
~mencintai KEBURUKAN ku melebihi daripada KECANTIKAN ku.... 
~mencintai KEKHILAFAN ku melebihi daripada KESEMPURNAAN ku.
kerana untuk MENCINTAI segala yang TERBAIK biarlah KAMU hanya cukup MENCINTAI ALLAH, bukan diri ini yang tiada apa kelebihannya..

Tetap TERTAWA walau sebenarnya kita ingin MENANGIS..



Tetap TERSENYUM walau sebenarnya kita KECEWA..



Tetap KUAT walau sebenarnya kita sudah TAK SANGGUP lagi..



Tetap SEMANGAT walau kita TERTEKAN oleh masalah..



Dan yang terpenting tetap SABAR dan memandang segalanya baik saja

walau sebenar nya hati kita LEMAH dan sdg TERLUKA...:)



Tapi walau ape pn kita perlu kuatkan SEMANGAT kerana ALLAH sentiasa bersama kita...(^_~)

Dalam HIDUP pasti ada DUGAAN..Dalam WAKTU pasti ada PENANTIAN..Dalam DOA pasti ada PENGHARAPAN..Dalam KASIH ALLAH pasti ada SUKACITA dan DAMAI SEJAHTERA..PERCAYALAH.. SETIAP DUGAAN PASTI ADA HIKMAHNYA

Tuesday, 4 October 2011

sory....xtau cm ne nk ckp....

sory la..sbnrnye aku x tau nk lyan or rwat owg skit cm ner....tu la..bnyk yg trse ngn aku sbb x reti nk lyan owg skit...huhu
cara aku ni mang kejam pn ada....
aku xkn tgur owg yg skit tu....bior jer....x k kejam....heh...kcian kwn aku.....
siyes!!mang aku xreti nk lyan pskit....
xcept lau mang t'desak la bru aku lyan..hihi..(x kjam...x kjam...)hehe..

pada yang trse maaf di pinta ats sgla klmahan dri ini..huhu...

sbb2nye....biar la aku j yg tau...peace..!!

Wednesday, 28 September 2011

no komen....

owg kata b'kawan biar rmai...b'kasih biar 1...tp...bl kte nk kwn die xnk....mcm ne???
ok,pas ni mls dh pk psal owg len...


bl sye diam jgn tnye knp sbb tu tnda sye mrah...
sbb apa sye mrah jgn d tnye lau xnk kne sound blik ngn sye...
bl aku tgh geram x b'mkne aku marah...ad owg yg snstve n aku pn snstve gak....tp aku akn cbe ambik yg +ve..