Sunday, 30 September 2012

- PeRtEmUaN & PeRpIsAhAn -


Di mana pun kita bertemu pastinya suatu hari nanti akan terjadinya perpisahan yang sukar di jangka.. 

PERTEMUAN buat kita rasa bahagia bila telah lama mengenalinya, tapi bila PERPISAHAN terjadi semua nya di tangisi... kadang2 kita berharap yang pertemuan tu x kn pernah ada...tp siapalah kta untuk menidakkanya?? walau sehebat mana pun pertemuan itu, pasti ada air mata di penghujungnya yang di namakan perpisahan... 

PERPISAHAN yang terjadi bukan beerti kita perlu mengalah dalam hidup...perpisahan sebenarnya mengajar kita erti pertemuan, kehidupan dan juga mematangkan diri kita untuk menghadapi masa depan..sesungguhnye, pertemuan itu tidak lengkap tanpa perpisahan...

=> To cik As : semoga cik pnjg umur dan di pertemukan lagi pada hari2 yg mendatang.... amin.. -_-

Friday, 28 September 2012

BiLa BeRjAnJi...

" Janji adalah sebahagian drp kata2..dpt di rubah, boleh juga utk d lupakan..mmberi jnji mgkin mudah u mlupakan,tp mnerima jnji smpi mati di ingati... " –H.A.C.K.S-

bukan nk cerita pasal janji di tepati tu...hehe..

kita selalu sgt berjanji dgn orang tp hnya beberapa jnji yg kt mmpu tunaikan kan?? bila berjanji sepatutnye kita fikir btul2...n klu rse kt x yakin dgn janji kita tu, gune kn perkataan INSYA-ALLAH.. bila kt pegang janji seseorang tu  kita x boleh berharap sgt sbb ia akn berubah mengikut keadaan dan masa seseorang tu...

=> janji tinggal janji..hehe.. -_-

Sunday, 23 September 2012

| KaTa HaTi |

 Kadang2 kata hati kita x pernah salah... ad owg ckp ikut kata hati mati itu klu nk buat jahat...but, bila kita buat baik, kata hati kita x pernah salah...strange kan ? bg pndapat aku laa.... hihi...

  Dari doa lah apa yg kt nak termakbul...cuma cepat atau lambat... 
-_-  amin... i/allah bl kita doakan kesejahteraan seseorang tu, x mustahil dia pun akan doakan untuk kita jugak... ~_^ dan kerana doa jugak kita boleh bersatu melalui hati... hebatnya doa seseorg tu kan ? subhanallah... -_-

=> semoga doaku sentiasa mengiringimu... -_-

Saturday, 22 September 2012

< bErMuLa SeGaLaNyA... >

  Bermula segalanya..... apa yg bermula ?? hehe...

   Di sinilah bermulanya kehidupan sebagai pelajar, anak, kawan, family n sebagai hamba Allah di muka bumi berbentuk sfera ini... -_- hehe...

   Di sini jugalah aku belajar erti rindu, berdikari, sifat sayang, cinta, menghargai...segala suka duka semuanya di sini...perasaan bila berjauhan dengan keluarga...masa yg kadang2 terhad n kadang2 terbuang mcm tu je... sume perasaan ada dan kerana perasaan itu, kdg2 bg aku semangat n kdg2 buat aku down gler2...

   Berada di sini jugalah, aku dpt merasai kegembiraan yg dulu telah hilang di rampas oleh masa yg sentiasa ada...dan kesedihan yg kdg2 kala tidak berpenghujung.... bohong la klu x rindu dgn masa lalu kt... kita selalu berfikir yg suatu masa nnti kt dpt kembali semula ke masa lalu kt...tp, kt bukan doraemon yg mampu utk kmbali di masa silam..alat tu x wujud pun..kita boleh kembali pada masa lalu dgn meneruskan kehidupan kt yg skrg ni...

=> aku selalu buat entri lari tajuk...haha...

Friday, 21 September 2012

| MASALAH |

 Selagi kita bergelar manusia..makhluk... hdup kt di penuhi masalah....x ada manusia yg xde mslh dlm hdpnye...x kira la mslh apa pun cinta, kwangan, kluarga, kawan, hati, perasaan o wtvr laa....yg ttap di namakan masalah...masalah dtg setiap saat, minit, jam, hari...7 hari seminggu...24 jam...365 hari..

 Kadang2 kt mang rasa putus asa dgn mslh yg dtg tu...tp kan 'Allah prnh jnji x kn sesekali m'guji umatNYA diluar kemampuan hambaNYA...' anggap masalah kita tu ujian dariNYA..Ujian itu rahsia Allah...

 'cakap je mang senang, tp kt yg menghadapi masalah itu rasa ssah sgt2..' 

kalau kita anggap masalah tu susah, berat...sampai bl pun mgkin kt xkn dpt setel kan...sumenye bergantung pada diri kita...sebesar mna pun masalah kita tu...yakinlah yg kt boleh menghadapinya... i/allah... 
-_-

Masalah yg datang tu sebenarnya utk mematangkan diri kita dlm kehidupan...ingtlah..perjalanan kita masih panjang...kalau masalah tu, x pernah hadir dlm hidup kita, di kemudian hari...kita xkn mungkin dpt selesaikannya...percaya dan yakinlah pada diri.. ~_^

=> sebenarnya, mang senang nk nasihatkan diri orang...tp kita x boleh nk nasihatkan diri kita sndri...so, that's Y la aku serba salah bila nasihatkan orang... TAPI, aku suka dgr masalah orang sebab bila dgr, aku rasa happy sbb dapat mengurangkan tension diorang...hehe... TAPI...aku x suke cter masalah aku kat orang lain...hehe...bila perlu aku akan cter.. *_*

Friday, 14 September 2012

pRoMoT2..

- Salah Di Mata Kalau X Nampak, Salah Tafsiran kalau X Di Nilai -

Untuk entry ni, tajuk tu lau prnh dgr ada dalam cter Trilogi Cinta..cter ni di adaptasi dari novel karya Sharifah Abu Salem...karya dia mang best2...yang terbaru novel Yang Indah Hanya Mimpi... eehh, cop2...aku ni promot novel k o nk wat story mory...haha...kompiusing... -_-

- Lorong Cahaya -

 Yang ni apa lak? yang ni tajuk drama tv3 kul 10 mlm hari sbtu (Cerekarama)..sbb apa aku tulis coz, ad Shah Iskandar berlakon...hahaha...that's the point k...hehe...n x semestinya sal die j...sal jln cter die yg mybe best kot.. aku baca pn kat internet je..hihi..

-Cinta Dalam Hati -

Ha, terkezuttt aku bl ad cter ni kat tv1 setiap sabtu n ahd kul 7 mlm..mang WAJIB tgk r coz ad hero k-2 aku Remy Ishak...hahaha...i/allah...* aku dpt tau pun coz time tgk cter Trilogi Cinta 2 tu ada iklan drama ni...so, mood dlm kegembiraan laa...hehehe...


Mungkin ini memang jalan takdirku
Mengagumi tanpa di cintai
Tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
Dengan hidupmu, dengan hidupmu

Telah lama kupendam perasaan itu
Menunggu hatimu menyambut diriku
Tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah 
Bahagia untukku, bahagia untukku


Ku ingin kau tahu diriku di sini menanti dirimu
Meski ku tunggu hingga ujung waktuku
Dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya
Dan izinkan aku memeluk dirimu kali ini saja
Tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya
Dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejap saja



 => Sememangnya, sikap aku yang jiwang x berkarat ni mang dh ad dri dlu...so, x b'mkna aku xde hati n perasaan dlm hdup ni erk...hehe....sory skit... straight 2 the point k...aku sebenarnya pandai nasihat orang psal hati n perasaan ni tp pada mse yg sme aku X boleh nasihatkan hati n perasaan aku ni..huhuhuhu..
=> Apakah bulan Ogos n September bulan CINTA, LOVE or De AMOUR ???


Wednesday, 12 September 2012

+ -

Apa yang kita rasa, x sama dengan apa orang lain nampak..
Apa yang kita nak, x sama dengan firasat orang...
Apa yang kita tahu, x sama dengan orang lain tahu...
Jawapan apa yang kita nak, x sama dengan jawapan orang lain..

Perbezaan x sama dengan Persamaan.. like + - = ....
pro = kontra
 + = -

see ?? hidup kita mcm ni...kalau hdup ni sume sama... so, no meaning laaa...ahakkzz.... ^_~