Monday, 31 October 2011

ATAS NAMA CINTA.....*_^

dalam mencari cinta sejati..
banyak halangan yang menanti...
banyak risiko yang perlu dihadapi...


masa kian berlalu
meninggalkan hari2 semalam...
membawa pergi memori lalu...
menanti waktu untuk bersua...


tiada gambaran wajah...
hanya hati yang berbicara...
"adakah cinta ini milikku...?"
tiada sebarang perasaan
yang indah melainkan 
ketakutan menusuk ke jiwa...


tiada kata2 yang indah..
tiada puisi yang dilagukan..
tiada madah yag dibicarakan...
semuanya hanya ada dihati..


bagaimana untuk diluahkan
jika takut pada kenyataan..
bagaimana untuk meneruskan..
andai hati berkata 'lepaskan...'
dan bagaimana...
jika cinta itu menuntut sebuah pengorbanan 
sekeping hati...???


==0 Atas Nama Cinta yang Allah janjikan secebis daripada cintaNYA,x salah kalau kita yakinkan hati dan turut katanya.Mungkin ada luka,mungkin ada sakit...tapi itu juga kan daripada Allah....kalau DIA hanya beri gembira ,kita x kan hargai apa yang kita ada....Percayalah pada HATI....

Thursday, 27 October 2011

kuat ke aku???

ermmm....boleh ke aku putar kan balik masa tu????sah2 r x boleh nak ptah balik....xtau la apa kputusan yg aku dh wat nie....pdhal aku gak yg nk masa dpn aku terjamin...bl la nk dpt loan ni...aiiishhh.....payah btul....
kalau boleh pat r ckit....xkan la aku nk bebankan parents aku lgi kot....kcian kot.....awat la hang pa ni x pham???!!!
nak b'hnti sah2 kne byar balik...1 hal lagi....lau x b'hnti loan plak lmbab sgt2....
pening2 pk bnde2 ni sume...mudh-mdhan cpt la loan tu msuk....ckup2 la aku ni m'bebankan parents aku tu....x snggup aku tgk dh....

**xder yg sng dlm hdup ni...bl 1 kptusan kt dh wat....kne la tnggung kesan dri keptusan kt tu....cabaran dlm khdupan....

Monday, 17 October 2011

KADANG-KADANG...

kdg2 kt rse x lyak tuk b'damping dgn owg lain....trse kerdil sgt....dan ad ktkanye kt rse x lyak tuk msuk dlm hdup owg lain yg dh bnyk b'korban tuk kita....tlampau bnyk kdg2 dlm hdup kita klu kt btul2 hrgai hdup kt nie...dan krn kdg2 tu la tjdinye sgla kmgkinan dan akhirnye kt jmpe jwpn yg kt nk....pro n kontra khdupan yang slalu dtg b'asingan...tp kesannye m'dalam....

Monday, 10 October 2011

jOm2 kt share......


Sesungguhnya sekiranya kamu MAHU MENCINTAI diri ku,

Ku semahunya KAMU...
~mencintai KEKURANGAN ku melebihi daripada KELEBIHAN ku.
~mencintai KELEMAHAN ku melebihi daripada KEKUATAN ku.
~mencintai KEBURUKAN ku melebihi daripada KECANTIKAN ku.... 
~mencintai KEKHILAFAN ku melebihi daripada KESEMPURNAAN ku.
kerana untuk MENCINTAI segala yang TERBAIK biarlah KAMU hanya cukup MENCINTAI ALLAH, bukan diri ini yang tiada apa kelebihannya..

Tetap TERTAWA walau sebenarnya kita ingin MENANGIS..



Tetap TERSENYUM walau sebenarnya kita KECEWA..



Tetap KUAT walau sebenarnya kita sudah TAK SANGGUP lagi..



Tetap SEMANGAT walau kita TERTEKAN oleh masalah..



Dan yang terpenting tetap SABAR dan memandang segalanya baik saja

walau sebenar nya hati kita LEMAH dan sdg TERLUKA...:)



Tapi walau ape pn kita perlu kuatkan SEMANGAT kerana ALLAH sentiasa bersama kita...(^_~)

Dalam HIDUP pasti ada DUGAAN..Dalam WAKTU pasti ada PENANTIAN..Dalam DOA pasti ada PENGHARAPAN..Dalam KASIH ALLAH pasti ada SUKACITA dan DAMAI SEJAHTERA..PERCAYALAH.. SETIAP DUGAAN PASTI ADA HIKMAHNYA

Tuesday, 4 October 2011

sory....xtau cm ne nk ckp....

sory la..sbnrnye aku x tau nk lyan or rwat owg skit cm ner....tu la..bnyk yg trse ngn aku sbb x reti nk lyan owg skit...huhu
cara aku ni mang kejam pn ada....
aku xkn tgur owg yg skit tu....bior jer....x k kejam....heh...kcian kwn aku.....
siyes!!mang aku xreti nk lyan pskit....
xcept lau mang t'desak la bru aku lyan..hihi..(x kjam...x kjam...)hehe..

pada yang trse maaf di pinta ats sgla klmahan dri ini..huhu...

sbb2nye....biar la aku j yg tau...peace..!!