Wednesday 6 November 2013

~TAKDIR DAN CINTA.. ~

Kamu percaya pada takdir ?

Aku percaya.

Kamu percaya pada cinta ?

Aku percaya.

Tapi...

Tadir itu seperti apa ?
Cinta itu juga seperti apa ?
Walhal takdir tertulis di loh mahfuz dan hadirnya cinta adalah dari mata penaNya. Tertulis....

Tapi kita tidak bisa nampak lalu kenapa kita mempercayai tadir ? Kenapa kita merasakan cinta ? Mata kasar kita kan tidak pernah bisa membuktikan cerita-cerita takdir dan bentuk-bentuk cinta. Lalu apa yang kamu yakini bahawa itu semuanya wujud ?

Allah maha besar !

Dia menciptakan 'hati' untuk kita 'melihat' takdir kita dengan bisikan hikmah atas setiap yang tertulis.

Eh ! Kamu tau apa janji Allah ?

= Tidak ada yang sia-sia, tidak ada kebetulan dan semuanya yang berlaku itu mengikut perkiraanNya. Dia maha mengetahui !

Dan dengan hati juga kita bisa 'melihat' cinta. Cinta yang penuh dengan warna-warna bahagia. Kita menemui mawaddah, kita mengenal warahmah sehingga kita berjaya memperolehi SAKINAH.

Kamu tau kenapa dengan hanya membaca tulisan ini, kamu merasa sebak ?

Kerana dalam hatimu ada cinta dan dalam hatimu percaya pada takdir Allah.

Iman... itu wujud dengan kata kunci "PERCAYA" walau tak kelihatan mata tapi dari hati kita bisa 'melihat' takdir kita seperti apa.

Aku percaya pada takdir, aku percaya pada cinta dan aku percaya takdir yang menemukan cinta kita (^_^)

=> Copy paste..

No comments:

Post a Comment