Saturday 3 November 2012

- AdA aPa DeNgAn JoDoH -


 Assalammualaikum n good morning u ollzz..... -_-

 erm, nk update ap pun x tau laa....nnti klu update pasal cinta jiwang la plak..but dlm blog ni mang sbhgiannya ada cinta...haha...walaupun aku x bercinta...tp aku suke tulis pasal cinta...why?? bcoz aku nk jd owg yg boleh fham keadaan dorg yg bercinta bl dorg ad mslh leh share ngn aku n klu aku leh tlg, aku akn tlg...but bukan bermaksud menjadi org tgh o org k3 dlm percintaan mereka2...hehe...pndek kata aku sudi jd PENDENGAR yg ala2 setia jer...hihi...if korg or sape2 j yg bosan nk bce my blog ni, xper..x kisah...semuanya terpulang pd dri masing2 sbb x semestinye owg suke dgn coretan kita ni..hihi..

 1st kita sembang psal JODOH...ada apa dgn JODOH??hehe...jodoh ada 3 jenis iaitu :
        
      i. Jodoh dari Syaitan- berkenalan, berpegangan tangan, buat maksiat, mengandung lalu  bernikah.
    ii. Jodoh dari Jin- berkenalan, bertepuk sebelah tangan, lalu dibomoh dan disihirkan sebelah pihak sampai tunduk mengikut kemahuan lalu bernikah.
  iii. Jodoh dari Allah- cinta berputik, masuk meminang dan langsung bernikah, itulah syurga cinta.  * erm, movie SYURGA CINTA....i like this movie !!! hehe...


apa2 pun, jodoh dari Allah adalah yang terbaek...berdoalah padaNYA yg maha mengetahui..semua owg mahukan keredhaan dariNYA..dan jgn lupa restu dari ayah bonda kita juga sangat penting.... ^_^ tanpa mereka, kita x kan dapat melihat dunia... dan yg perlu kita ingat... Jodoh dengan pasangan impian BELUM TENTU DATANG..tetapi jodoh dengan KEMATIAN, KUBUR, AKHIRAT pasti akan datang walau tidak diundang..samaada kamu setuju atau enggan, itu JANJI Allah.." jika kita x berpeluang utk bertemu jodoh kita di dunia ini, i/allah mgkin kita akn bertemu di dunia yg kekal abadi di sana nanti...





=> sekadar perkongsian bersama.... ^_^

No comments:

Post a Comment