Saturday, 27 October 2012

- HoRmAt -

  Betapa pentingnye kn perkataan ni pada semua orang kan...ada maksud bg setiap orang selagi kita di gelar makhluk Allah..Tp, skg ni dunia mkin BERteknologi so, rasa hormat tu smkin lma semakin pudar di telan zaman.. *mcm nk wat krngan lak...hehe... 
 Rasa hormat tu seWAJIBnye ada dlm diri setiap orang sbb dgn rse hormat ukhwah persaudaraan tu x kn terputus sbb kt saling memahami antr 1 sme lain..bila hilangnya rasa hormat, mcm2 perkara boleh jdi...yg akan menimbulkan pergaduhan, permusuhan...merosakkan sillaturrahim betul la org2 yg mcm ni...Semuanya bermula dri diri kita dulu...bru lah org lain akan terima kita n hormat kat kita pulak...klu sebelah pihak j yg ada rsa HORMAT tu, n sebelah pihak plak xder, mcm mne la sillaturrahim tu nk wujud ?? bila di tegur kita pulak yg kena sound balik...jgn tggi sgt r ego tu sbb dgn ego la kdg2 buat kita lupa diri...nk berEGO tu boleh TAPI, berPADA2...sejak azali lagi kita di ajar utk hormat menghormati antara 1 sama lain x kira tua atau muda...x kira bangsa dan agama..Y not kita yg mula dulu...x rugi pun la klu kt hormat kat owg...klu kira dri sudut kepentingan darjat...x k mana pun klu diri kita ni suke duk menyombong ngn orang lain...Hellllooooo.....owg len pun ada perasan jugak der...lu ingt lu sowg j ker??  haha...
 * klimaks... 

=> sendiri mau ingt laa.....
=> TERkasar ? sory...hehe...ikut trend skg...haha...

No comments:

Post a Comment