Tuesday 24 January 2012

MAKNA PERHUBUNGAN DALAM SESEBUAH KEHIDUPAN...

"Apabila kita mencintai seseorang sebenarnya kita telah pun merelakan hati kita untuk di lukai, apabila kita menyayangi seseorang sesungguhnya kita telah membenarkan diri kita untuk di benci. Apabila kita terlalu merindui seseorang kita telah pun bersedia untuk di lupakan meskipun amat terseksa tapi itulah hakikat hidup.Pengajaran yang perlu dirasai bila kasih tak berbalas.Ada masanya kita tidak perlu lagi menoleh ke belakang andainya sejarah silam hanya melukakan hati namun ada ketikanya kita perlu mengingati biarpun terasa pedih kerana ada seseorang yang bermakna menghiasi pengalaman hidup yang pernah kita lalui.


 Ada masanya kita terpaksa lepaskan peluang yang lalu di depan mata, ada waktunya kita terpaksa lepaskan sesuatu yang x mungkin kita miliki, kerana selalunya hakikat hidup x sama dengan kebetulan yang kadang kala x di sangka.


  Kadangkala apa yang kita inginkan x sama dengan apa yang kita harapkan, adakalanya apa yang kita harapkan x kan sama dengan apa yang kita impikan kerana impian hanyalah ilusi,harapan hanyalah kemahuan yang cuba kita gapai, sedangkan segalanya belum tentu untuk di jadikan realiti.


  Kasih sayang bukan hanya sekadar ucapan,bukan sekadar memiliki tapi ia adalah sesuatu yang memberi kita nilai untuk terus hidup, memberi kita kekuatan dan makna sesebuah perhubungan..."
                                                                                                                  
                                                                                                                    Pakar Motivasi,
                                                                                                                    -DR.HM TUAH ISKANDAR-

No comments:

Post a Comment