Friday, 21 September 2012

| MASALAH |

 Selagi kita bergelar manusia..makhluk... hdup kt di penuhi masalah....x ada manusia yg xde mslh dlm hdpnye...x kira la mslh apa pun cinta, kwangan, kluarga, kawan, hati, perasaan o wtvr laa....yg ttap di namakan masalah...masalah dtg setiap saat, minit, jam, hari...7 hari seminggu...24 jam...365 hari..

 Kadang2 kt mang rasa putus asa dgn mslh yg dtg tu...tp kan 'Allah prnh jnji x kn sesekali m'guji umatNYA diluar kemampuan hambaNYA...' anggap masalah kita tu ujian dariNYA..Ujian itu rahsia Allah...

 'cakap je mang senang, tp kt yg menghadapi masalah itu rasa ssah sgt2..' 

kalau kita anggap masalah tu susah, berat...sampai bl pun mgkin kt xkn dpt setel kan...sumenye bergantung pada diri kita...sebesar mna pun masalah kita tu...yakinlah yg kt boleh menghadapinya... i/allah... 
-_-

Masalah yg datang tu sebenarnya utk mematangkan diri kita dlm kehidupan...ingtlah..perjalanan kita masih panjang...kalau masalah tu, x pernah hadir dlm hidup kita, di kemudian hari...kita xkn mungkin dpt selesaikannya...percaya dan yakinlah pada diri.. ~_^

=> sebenarnya, mang senang nk nasihatkan diri orang...tp kita x boleh nk nasihatkan diri kita sndri...so, that's Y la aku serba salah bila nasihatkan orang... TAPI, aku suka dgr masalah orang sebab bila dgr, aku rasa happy sbb dapat mengurangkan tension diorang...hehe... TAPI...aku x suke cter masalah aku kat orang lain...hehe...bila perlu aku akan cter.. *_*

No comments:

Post a Comment