Tuesday, 26 February 2013

- Pencarian... Peluang -

Assalammualaikum n good 9th..hehe..

         Pencarian...Bila kita mencari, kita kne tau apa matlamat n kebaikan sesuatu yang kita cari tu..dalam hidup x dinafikan memang kita perlu mencari...contoh, mencari peluang untuk teruskan kehidupan, mencari redha illahi, mencari pasangan biar hingga ke syurga firdausi dan mencari sebagainya...hehe.. ^_^

        Tapi, bila kita dah mencari..apa yang kita telah temui janganlah biarkan ianya terlepas daripada genggaman kita...coz mybe tu peluang yang x kan dtg lagi dlm hidup kita...hidup kita umpama roda..so, bl kt dh lepaskan sesuatu peluang tu lepas tu, kita nak dia datang balik..sorry 2 say laa..memang memakan masa yg lama sebab peluang tu dh ada orang lain ambik... *aku x tau la kome pham ke x apa yg aku taip ni...haha.. 

        And sejauh mana peluang yg kita ad tu, gunalah sebaik2nya...x kira la ianya ada kelemahan malah kelebihan sekalipun...terima dan hadapilah dengan tenang dan sabar..mungkin di akhirnya nanti ada sesuatu yang x d sangka2 akan muncul... *seperti pelangi yang muncul selepas hujan...hehe... fuhhh !!

       Bila peluang dah kita cari, kt kena Usaha + Doa + Tawakal + Redha...tp yang penting usaha dulu untuk capai apa yang kita nak..bersusah2 dahulu, bersenang2 kemudian.. ^_^ Dugaan dalam hidup memang banyak..terpulang pada kita samada utk hadapinya atau tidak..Memang kt xkn tau pengakhiran hidup ni mcam mne tp klu dengan usaha pun kita x mampu lakukan n dugaan yg dtg pun kt x mampu hadapi, jgn haraplah kita akan dpt apa yg kt nak..

=> 4 me yg tgh patah semangat + patah hati + tulang2 pun patah...hahaha...
=>   Hadapinye dgn +...

No comments:

Post a Comment