Sunday 7 April 2013

- Pertemuan..Jodoh... -

# ShaRiNg iS CaRiNg... ^_^

  JODOH itu umpama sebuah perjalanan..Ada orang yang cepat sampai ke destinasinya, ada orang yang lambat. Sepanjang perjalanan itu pula, ada orang dapat sampai dengan mudah, ada orang terjerat dalam kesesakan lalu lintas, kenderaan rosak & seumpamannya..
Perlu tabah dan sabar menghadapi ujian. Dalam semua perjalanan itu, tidak semua orang akan sampai dengan selamat. Ada yang meninggal dunia sebelum sampai ke destinasinya. Inilah hakikat jodoh..Tidak semua akan dapat memilikinya ketika hidup di dunia. Namun, usahalah berduka..Peluang masih ada di Syurga. Disana nanti tiada siapa yang berkeseorangan. Semuanya memiliki pasangan. Oleh itu, jika mahu mencari jodoh, carilah jalan untuk ke Syurga. Jika tidak temui jodoh itu di dunia, InsyaAllah akan berjumpa nanti di Syurga...

=> " Sesiapa sahaja yang MEMBERI kerana Allah, MENOLAK kerana Allah, MENCINTAI kerana Allah, MEMBENCI kerana Allah & MENIKAH kerana Allah, maka beerti ia telah sempurna imannya."
      (HR. Al-Hakim)
=> Sumber : Facebook

2 comments:

  1. cantik la belog anda..wee^^ lagu pun saya suka ..saya suka <3 yup..jodoh tu Allah sahaja yg tahu..doalah smoga Allah dekatkan hati kita dgn hati insan yg hatinya juga menyayangi penciptanya.. aamiin..

    ReplyDelete
  2. hehe..tq...tp blog awok g cntik... ~_^

    ReplyDelete