Friday 3 May 2013

- Kenapa.. Kalau... -

Assalammualaikum... ^_^

 Setiap orang ada takdir yang telah ditetapkn olehNYA..dan dengan takdir tersebut, manusia sering alpa dengan mempersoalkan kenapa perkara sebegitu terjadi..tak dnafikan kita juga kadang2 akan mempersoalkn begitu tetapi, cepatlah tersedar dan istighfar...mungkin juga, kt tak dapat nk terima apa yg kt lalui namun, kt juga perlu ingt perkara yg berlaku pasti ada hikmahnya..


 Kenapa..Kalau..2 perkataan yang sering disebut samada kt sedar ataupun tdak ketika kt menghadapi masalah..hati kita mudah lemah..diri kt kdgkala tidak setabah yg kt sangkakan..akal kt mudah dipengaruhi..perjalanan hdup sememangnya sukar..dan kesukaran itu, kdg kala mematangkan kita...mendidik diri berdikari..mendidik hati menjadi kuat, dan mendidik diri kita supaya amalkan sifat sabar..In Sha Allah bila kt redha dan sbar dalam segala ujianNYA, pasti ada kebahagian yg akan tiba suatu hari nanti..


=>  kita bangun setiap pagi dengan harapan hari itu akan menjadi lebih baik dari semalam. Tetapi kemudian   ALLAH menguji lagi...kita pun kecewa dan harapan kita seolah2 sudah hilang...JANGAN SEDIH...selagi kita masih bernafas hari itu selagi itulah masih ada harapan ruang dan peluang untuk membetulkan keadaan...

=> Aku juga memohon agar diberikan kekuatan dalam menempuhi hidup ni..yg sebenar2nya aku sendiri tidak mampu untuk menghadapinya..mungkin dgn luahan di sini, sdikit sbnyk akan m'berikan aku kekuatan utk mnempuhinya... amin..

No comments:

Post a Comment