Sunday 26 May 2013

- HaRaPaN -

Assalammualaikum.. ^_^ entri seterusnya...

Dalam hidup kita sering berharap apa yg ad d dunia ni akan menjadi milik kita.. ^_^ memang betul ianya akan menjadi milik kita sementara masih hidup.. kita banyak berharap pada kehidupan supaya menjadi lebih baik, berharap pada seseorang, berharap pada keluarga dan x lupa juga kepada Pencipta langit dan bumi... ^_^ sungguh luas maksud Harapan..berharap.. hihi..

 Tapi, kita sering lupa...disebalik harapan yang kita ciptakan tu pasti akan ada 'sesuatu' yang kadang2 tu kita x jangkakan..yg kdg2 boleh buat kt jatuh 'tersungkuQ', yg bleh buat kt rse putus asa dan boleh bg kt seolah2  tiada lagi peluang untuk kita perbetulkan apa yang salah...dan kerana sebuah harapan juga, kadangkala kita perlu berkorban..

Jangan letakkan harapan yang terlalu tinggi jika kita tdak mampu untuk menggapainya...jangan pula kita terlalu berharap atas apa yg belum berlaku...dan bila tertundanya harapan kita, jangan pula kita merasa putus asa kerana, dengan tertundanya harapan itu suatu masa nanti pasti akan muncul jua..biarkan masa berjalan dengan sendirinya..disebalik masa juga, kt tdak prnh sedar bhwa harapan itu semakin menghampiri kita... ^_^


=> "Harapan tak akan datang bila kita terlalu berharap...Harapan akan muncul bila kita dah bersedia menghadapinya..."

=> 26/5/13 - 12.58 am

No comments:

Post a Comment